14. maj 2025

Erhverv Aarhus søger en Netværks- og eventkoordinator

Erhverv Aarhus brænder for erhvervslivets og Aarhus’ udvikling. Vi er sat i verden for at bidrage til, at byen og Aarhusregionen udvikler sig til et stadigt mere attraktivt sted at drive virksomhed, bo og leve.

Med afsæt i vores stærke og mangeårige forankring i det lokale erhvervsliv fungerer vi i dag som en moderne erhvervsorganisation med et stærkt netværk mellem vores medlemmer og andre erhvervsaktører. I dag udgør over 1.500 aktive netværkere fra 500 medlemsvirksomheder et solidt fundament i Erhverv Aarhus og bidrager til, at vi er byens største erhvervsnetværk.

Stillingen:

Som Netværks- og eventkoordinator i Erhverv Aarhus får du en alsidig hverdag med mange forskellige typer opgaver. Dit primære ansvarsområde vil være koordinering og drift af vores mentornetværk, Erhverv Aarhus MentorNetværk, som du kan læse mere om her.

Her vil du sammen med den nuværende projektleder have kontakten til vores erfarne mentorer samt til en lang række jobsøgende mentees. Vi afvikler fire årlige mentorforløb af ca. tre måneders varighed i regi af Erhverv Aarhus MentorNetværk, så du får en meget bred kontaktflade.

I Erhverv Aarhus gennemfører vi i alt omkring 40 events om året. En anden del af stillingen består også i at koordinere, afvikle og ”gå til hånde” i forhold til disse events. Flere af vores events ligger om aftenen, så det er vigtigt, at du styrer dine timer og er fleksibel. Se nogle af vores tidligere events her.

Du vil arbejde tæt sammen med vores nuværende projektleder i forhold til Erhverv Aarhus MentorNetværk og vores to arrangementsansvarlige i forhold til vores mange andre events.

Du vil således få ansvar for:

  • At koordinere, facilitere og hjælpe med alt det praktiske i forhold til Erhverv Aarhus MentorNetværk – og den løbende udvikling af dette netværk og aktiviteterne indeholdt i dette.
  • At rekruttere flere mentorer til Erhverv Aarhus MentorNetværk samt løbende dialog med både mentorer og mentees.
  • At koordinere, facilitere og hjælpe med alt det praktiske i forbindelse med udvalgte events og workshops – lige fra at printe navneskilte og deltagerlister til at stå på scenen foran 150 deltagere og byde velkommen.
  • At udvikle, arrangere og facilitere egne events og workshops, som passer ind i Erhverv Aarhus eventprofil og vores strategi.
  • At assistere vores medlemsansvarlige i forhold til at rekruttere nye medlemmer til Erhverv Aarhus samt løbende dialog med vores eksisterende medlemmer.
  • At etablere nye samarbejder.
  • At assistere i forhold til styringen af vores eksisterende erfagrupper og at etablere og facilitere nye erfagrupper og andre mulige netværksgrupper i Erhverv Aarhus – se vores nuværende erfagrupper her.
  • At indtaste information vedr. alle dine møder i vores CRM-system (vi bruger Ajour).

Vi forventer, at du:
  • Er en ekstrovert og udadvendt person, som stortrives i selskab med mange mennesker.
  • Vil kunne være en god, smilende og serviceminded ambassadør for Erhverv Aarhus og vil kunne tage ud på virksomhedsbesøg og tale med (potentielle) medlemmer på alle niveauer samt (potentielle) mentorer.
  • Er klar til at stå på en scene foran mange mennesker og gennemføre en præsentation samt styre en workshop.
  • Brænder for erhvervslivet og udviklingen af Aarhus.
  • Har en skarp pen og kan assistere i forhold til ekstern kommunikation om events mm.
  • Er struktureret, initiativrig og har en god energi, som smitter positivt af på dine kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Kan styre og strukturere projekter og budgetter selvstændigt – og sammen med dine kollegaer.
  • Er en holdspiller og gerne vil bidrage til fællesskabet.
  • Aldrig er bange for at hjælpe dine kolleger – også med lavpraktiske rutineopgaver.
  • Kan demonstrere erfaring fra nuværende eller tidligere job, og at du eventuelt også har erfaring i forhold til frivillighed (bl.a. vores mentorer er frivillige) og beskæftigelsesområdet.
  • Kan deltage, hjælpe og selv afvikle events uden for normal arbejdstid fra tid til anden – men også vil sætte pris på muligheden for at kunne flex’e dine timer efter aftale med kolleger.
  • Har grafisk snilde og kan arbejde i Office-pakken, herunder at udarbejde PowerPoint-præsentationer til events mm.
  • Har stor IT- og datadisciplin, da vi registrerer alle aktiviteter i vores CRM-system og har med mange mennesker og dermed også deres data at gøre.
  • Behersker både dansk og engelsk, skriftligt såvel som mundtligt.
  • Har kørekort

Ansøg hurtigst muligt

Send os din ansøgning med CV senest den 1. juni. Vi vurderer ansøgninger og kalder til samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Vi samarbejder med et eksternt konsulenthus, som står for at gennemføre en personlighedsanalyse i forbindelse med udvælgelsen af den rette kandidat.

Send din ansøgning til souschef Jesper Theil på jt@erhvervaarhus.dk.

Vi vil sætte stor pris på – i tillæg til din ansøgning og dit CV – at få tilsendt en video med dig på ca. 30-45 sekunder, hvor du kort fortæller om dig selv i relation til denne stilling.

Ansættelsestype: Fastansættelse per 1. august 2025.

Hjemmearbejde: En dag om ugen.

Ugentlig arbejdstid: 30-37 timer, med stor fleksibilitet.

Arbejdssted: Erhverv Aarhus, Søndergade 4, 2. mf., 8000 Aarhus c.