Har I fokus på salg og markedsføring i 2023?
220 deltagere var med til kickoff på vores nye eventkoncept ’Business Insights’ i går eftermiddags på Moesgaard Museum om salg, markedsføring og erhvervslivets forventninger til 2023.
Vi håber, at alle fik viden og inspiration til at skærpe salg og markedsføring i en tid, hvor nogle brancher aner lidt mørke skyer i horisonten.
Erhverv Aarhus’ direktør Poul Dalsgaard bød velkommen med afsæt i medlemskredsens overvejende positive forventninger til 2023, hvorefter Søren Kristensen, Sydbank, satte ord på, hvordan inflation, hævede renter, faldende boligpriser, mangel på arbejdskraft mm., påvirker dansk økonomi. Han konkluderede dog, at dansk økonomi er godt rustet ovenpå en række positive år.
Efterfølgende tog Jess Agerbæk, jfm, scenen med et entydigt budskab om, at man bør fastholde fokus på markedsføring, selv om man måske kan mærke et økonomisk pres. Det viser sig nemlig, at virksomheder, der holder markedsføringen i gang, er stærkere under kriser og kommer sig hurtigere bagefter.
Afslutningsvis gav Jesper Christensen, Redmark – Mærkbar forskel, en peptalk om salgets mange facetter og vigtighed. Jesper opfordrede bl.a. til, at man kontinuerligt skærper sin salgspitch og udfordrer sig selv og kunderne i at tænke nyt – og ikke mindst har fokus på at motivere medarbejdere og skabe energi i teamet for at sikre arbejdsglæde og resultater.
Netværket var naturligvis også i fokus, da alle deltagere fik lejlighed til at mødes på kryds og tværs til tapas og et glas vin.
TAK til alle deltagere, de gode samarbejdspartnere Redmark – Mærkbar forskel, Århus Stiftstidende, Sydbank samt Moesgaard Museum for de flotte rammer om eventen.