Forretning & Verdensmål – få inspiration til dine tiltag og kommunikation
Vi ved, at vi bør arbejde med verdensmålene i vores virksomhed, men hvordan kan man gøre det i praksis? Og hvordan fortæller man omverdenen om det uden at blive beskyldt for greenwashing?
Bæredygtighed i et industrikonglomerat
Kom bag facaden på et konglomerat med ikke mindre end seks store industrivirksomheder i porteføljen. Vi tager ved lære af Schouw & Co., der som aktieselskab på et globalt marked tror på værdien af at øge fokus på bæredygtighed. Selskabet har løbende opgraderet sin indsats og rapportering af miljø-, samfunds- og ledelsesmæssige forhold.
Kasper Schmidt, Senior Sustainability and ESG Manager ved Schouw & Co., beretter om konglomeratets arbejde, så alle virksomheder uanset størrelse kan tage ved lære af Schouw & Co.’s erfaringer.
Må man kommunikere om sin bæredygtige indsats?
Må eller må man ikke kommunikere om sin bæredygtige indsats og de verdensmål man arbejder med? Hvis man gerne vil fortælle omverdenen om det, hvad enten man er stolt af sit arbejde eller vil inspirere andre virksomheder, hvordan gør man det så uden at risikere at blive beskyldt for greenwashing?
Morten Søholm, ansvarlig for Concept and Strategy i brandingbureauet Creative Zoo, giver i sit indlæg gode råd til, hvordan du troværdigt kan kommunikere om dine bæredygtige tiltag.
Praktisk info
Der serveres let forplejning: kaffe og kage under indlæggene + en lille sandwich efter indlæg og spørgsmål, hvor der er tid til netværk.